نرم افزار حسابداری قیاس

گروه نرم افزار حسابداری قیاس ارائه دهنده نرم افزاری های یکپارچه مالی و حسابداری

نرم افزار حسابداری قیاس

گروه نرم افزار حسابداری قیاس ارائه دهنده نرم افزاری های یکپارچه مالی و حسابداری

نرم افزار حسابداری قیاس

گروه نرم افزاری حسابداری قیاس با پشتوانه دو دهه سابقه درخشان دارای یک ابزار کاملا جدید، بر پایه تکنولوژی به روز و با امنیت بالا می باشد. نرم افزار حسابداری پیشرفته قیاس هم مزیت سال های سال صیقل خوردن را به اعتبار بازتاب نظرات ده‌ها هزار کاربر را با خود داشته و هم امتیاز تجربه و تکنولوژی تیم تولید قدرتمندی که ابزار ERP تولید و در خط مقدم تکنولوژی نرم افزار کشور است را دارا می‌باشد. همچنین پس از بررسی دقیق نیازهای مشاغل مختلف محصولات خود را به نحوی تقسیم بندی نموده است که علاوه بر برآورده کردن نیاز شرکت های بازرگانی، خدماتی، تولیدی، پیمانکاری، جامع و مالی بتواند نیاز فروشگاه های کوچک و حتی خاص را در قالب اصناف گوناگون پاسخگو باشد. در ضمن شما می توانید از برنامه اندروید قیاس به عنوان برنامه حسابداری شخصی استفاد بفرمایید . در ضمن با استفاده از یک برنامه ساده صدور فاکتور اندروید، به راحتی برای مشتریان فروشگاهتون فاکتور صادر کنید و از درآمد روزانه و ماهانه و سالانه خود به راحتی گزارش بگیرید.

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

درک و مدیریت جریان نقدی می‌تواند کسب‌وکار شما بسازد یا به خطر بی اندازد

یکی از مهم‌ترین درس‌های کارآفرینان، اغلب امر اجتناب‌ناپذیری است که یاد بگیرند، پادشاه واقعی پول است. من در مورد پول کاغذی صحبت نمی‌کنم – من در مورد جریان نقدی صحبت می‌کنم.

به عبارت ساده، مهم نیست که در آینده چه مقدار پول در اختیار شما قرار می‌گیرید اگر پول کافی برای دریافت ازاینجا به آنجا نداشته باشید

کارکنان نمی‌توانند منتظر بمانند تا مشتریان خودپرداخت کنند. صاحب‌خانه شما اهمیتی نمی‌دهد که شما با سرمایه‌گذاران صحبت می‌کنید و چند ماه دیگر پول می‌گیرید.

ارائه‌دهندگان ممکن است تمایل نداشته باشند اعتبار خود را بیشتر گسترش دهند و شما ممکن است قادر به خرید کالاهای موردنیاز خود برای ارائه به مشتری خود و دریافت پرداخت نباشید.

کسب‌وکار ها بیشتر برای فقدان جریان نقدی ناشی از عدم سود است. چرا؟ دو دلیل اصلی وجود دارد:

1-صاحبان کسب‌وکار اغلب در پیش‌بینی غیرواقعی جریان نقدی خود هستند. آن‌ها تمایل به درآمد بیش‌ازحد و هزینه‌های کمتری دارند

2-صاحبان کسب‌وکار  قادر به‌پیش بینی کمبود نقدی نیستند باید کاری کرد که از پول خارج می‌شوند و آن‌ها مجبور کرد عملیات را تعلیق یا متوقف کنند، حتی اگر مشتری‌های فعال داشته باشند.

با تمایز بین سودآوری و جریان نقدی شروع کنید:

سود، تفاوت درآمد و هزینه است. درآمد درزمانی که فروش رزرو شده است، محاسبه می‌شود، نه زمان پرداخت کامل. به همین ترتیب، زمانی که خرید انجام می‌شود، هزینه‌ها محاسبه می‌شود، نه زمان پرداخت قبض.

 

جریان نقدی تفاوت بین جریان (پول واقعی دریافتی) و جریان (جریان نقدی واقعی) است. درآمد محاسبه نمی‌شود تا زمانی که پرداخت صورت نگیرد و هزینه‌ها محاسبه نمی‌شود تا زمانی که پرداخت صورت نگیرد. جریان نقدی نیز شامل تزریق سرمایه از سرمایه‌گذاران یا تأمین مالی بدهی است.

جریان نقدی اغلب به‌صورت ماهانه محاسبه می‌شود، زیرا اکثر دوره‌های صدور صورت‌حساب ماهانه است. اغلب تأمین‌کنندگان معمولاً به‌جایی نزدیک به سی روز اجازه می‌دهند تا پرداخت کنند. با این‌حال، در یک کسب‌وکار با شدت مالی با مقدار زیادی از گردش موجودی، مانند یک رستوران و یا فروشگاه ، ممکن است لازم باشد به‌صورت هفتگی یا حتی روزانه محاسبه کنید

چگونه می‌توان جریان نقدی را پروژه کرد

با مقدار پول نقد در دست – موجودی حساب‌جاری بانکی فعلی خود را به همراه پول و سکه واقعی شروع کنید.

فهرستی از جریان‌های پیش‌بینی‌شده – پرداخت مشتری، جمع‌آوری بدهی‌های بد، سود و سرمایه‌گذاری و غیره را لیست کنید. نه‌تنها مقدار، بلکه زمان آن را نیز وارد کنید.

فهرست مشابهی از جریان‌های پیش‌بینی‌شده – حقوق و دستمزد، سربارهای ماهانه، پرداخت‌های مربوط به‌حساب های قابل پرداخت یا سایر بدهی‌ها، مالیات قابل پرداخت یا پرداخت برای پرداخت‌های بعدی، خرید تجهیزات، هزینه‌های بازاریابی و غیره

همه این‌ها را به یک صفحه گسترده در جدول زمان‌بندی قرار دهید (یک برگه پیش‌بینی جریان نقدی ماهانه داشته باشید، یک برنامه‌ریز نقدی ساده را که می‌توانید به‌عنوان نقطه شروع استفاده کنید، ارائه می‌دهد). اگر در هرلحظه یک تعادل نقدی منفی داشته باشید حتی اگر بسیار کوچک باشد، شما یک مشکل بالقوه دارید.

بهتر است که بسیار محافظه‌کارانه باشد، یعنی تخمین جریانات پایین‌تر و سریع‌تر و خروجی‌های بالاتر و بعداً. اگر درنهایت با مازاد نقدی مواجه شدید، می‌توانید برای کمبود نقدی پیش‌بینی‌نشده در آینده، یا به چیزی برای کمک به رشد کسب‌وکارتان سرمایه‌گذاری کنید. شما مشکلی در پیدا کردن چیزی با پول نداشته باشید. از سوی دیگر، اگر شما در معرض کمبود نقدی پیش‌بینی‌نشده قرار داشته باشید، می‌توانید اعتبار خود را از بین ببرید مانند از دست دادن تأمین‌کنندگان و نیاز به کاهش کارمندان.

پیگیری واقعی شما

یک کپی از پیش‌بینی خود را نگه‌دارید، اما جریان نقدی واقعی خود را نیز دنبال کنید. مقایسه آن با پیش‌بینی شما به شما کمک خواهد کرد که بدانید که در برنامه‌ریزی چیزی غلط یا نادیده گرفته‌شده است. بیانیه‌های جریان نقدی گذشته و پروژه‌های جریان نقدی آینده، ازجمله مؤلفه‌های اصلی شما هستند که به‌عنوان بخشی از طرح کسب‌وکار  خود برای سرمایه‌گذاران بالقوه نیاز دارید. پس از چند ماه ردیابی آن، شما نیز آن‌یک ابزار مدیریت ضروری و کارآمد در اختیار دارید

منبع:گروه نرم افزاری قیاس

  • ۹۶/۱۰/۱۳
  • گروه نرم افزاری قیاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی