حسابرسی بازاریابی یک بررسی کامل از برنامه بازاریابی، اهداف، استراتژیها و فعالیتهای فعلی شما در کسب و کار کوچک شما است. هدف این است که ببینیم چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمیتواند شما را شناسائی کند. ممیزی بازاریابی موفقیت آمیز به شما کمک خواهد کرد که نقاط قوت و ضعفهای بازاریابی خود را دقیق بنگرید تا بتوانید تصمیمات جامعی در مورد نحوه قرار دادن منابع خود در آینده کسب کنید.
اگر شما حسابرسی بازاریابی را به صورت منظم انجام نمیدهید، در اینجا پنج دلیل که ممیزی بازاریابی یک ایده خوب برای هر کسب و کار کوچک است؛ آمده است:
1)حسابرسی بازاریابی به شما کمک می کند فعالیت های بازاریابی خود را با توجه به اهداف خود تغییر دهید.
در عملیات روزمره یک کسبوکار کوچک، بسیاری از کارآفرینان، مسئولیت های روزمره را نادیده میگیرند، زیرا تمرکز بر روی تصویر بزرگ و اهداف بلندمدت کسبوکار را از دست میدهند. وقتی این اتفاق میافتد، میتواند به یاد بیاورد که چرا یک استراتژی بازاریابی خاص اجرا شد و چگونه میتوان تعیین کرد که آیا کسبوکار آن را با موفقیت اجرا میکند، دشوار است. حسابرسی بازاریابی راهی است برای عقب نشینی، بازگشت به طرح کسبوکار و طرح بازاریابی شما و اطمینان از اینکه فعالیتهای روزانه شما در حال انجام است از اهداف کسبوکار شما پشتیبانی میکند.
2) میتوانید ببینید که کسبوکار شما خوب پیش نمیرود.
حسابرسی بازاریابی به صاحبان کسبوکار کمک میکند همه فعالیت های بازاریابی که در حال اجراشدن هستند را کشف کند، درحالیکه تعیین میکند که آیا این فعالیت ها موفق بوده اند یا خیر.
اینیک زمان است که به کسبوکار خود به چشم یک هدف، مسلح با دادههای جمعآوریشده از تحقیقات خود نگاه کنید، بهمنظور تصمیم گیری در مورد زمینه های بازاریابی که در آن کسبوکار شما ضعیف است. سپس، میتوانید تصمیم بگیرید که چگونه فعالیتهای خود را برای رسیدن به موفقیت بیشتر و یا تاکتیک های جدید برای استخدام در تلاشهای بازاریابی خود افزایش دهید.
3) شما در معرض ایده های جدید و استراتژی های مختلف قرار می گیرید .
ممیزی بازاریابی نیازمند اندازهگیری قابلتوجهی از تحقیقات در مورد کسبوکار شما و نیز عوامل خارجی است. اگرچه ممکن است دلیل اصلی برای انجام ممیزی نباشد، روند تحقیق میتواند راهی عالی برای کشف ایدههای جدید برای تلاش در کسبوکار شما باشد. بهعنوانمثال، در طول تحقیقات شما، ممکن است کشف کنید که رقابت شما کاری را انجام میدهد که هرگز انجام ندادهاید. با چند تغییر و پس از شخصیسازی فعالیت، میتوانید فعالیتهای بازاریابی جدیدی را ایجاد کنید که دارای پتانسیل فوقالعادهای هستند.
4) شما میتوانید بینش عمیق را در رقابت خود دریافت کنید.
بازاریابی موفق نیاز به درک عمیق از تعدادی از عوامل، ازجمله بازار، مخاطبان موردنظر و رقابت شما دارد. ممیزی بازاریابی یکراه عالی برای رقابت است. با بررسی نقاط قوت و ضعف رقابت خود، میتوانید نحوه برخورد با مخاطبین خود را بهبود بخشید تا کسبوکار شما بالا برود.
5) ممیزی بازاریابی موجب صرفه جویی در زمان و پول در بلندمدت میشود.
بدون این نوع از ورود به سیستم، شما ممکن است وقت و پول را صرف فعالیت های بازاریابی کنید که نتایج کمی تولید میکنند حتی بدون اینکه از آن آگاهی داشته باشند.
انجام یک ممیزی بازاریابی بهطور منظم به شما کمک میکند تا سرمایه گذاری بازاریابی خود را با کمک به تمرکز بر فعالیت هایی که بهترین کار را برای کسبوکار شما متمرکز میکنند، افزایش دهید.
حسابرسی بازاریابی معمولاً شامل بازنگری تمام اسناد کسبوکار موجود برای وضوح در اهداف و برنامه ها، جمعآوری فهرستی از استراتژی های در حال اجرا، جمع آوری ورودی از کارکنان کلیدی در کسبوکار و انجام تحقیقات به عوامل خارجی (رقابت، بازار، اقتصاد، صنعت و غیره) هست.
منبع: گروه نرم افزاری قیاس
- ۹۶/۱۲/۱۹