
هدف ارزیابی چیزهای جدید، تعیین مقدار مطلوبیت نتایج است.اگر آزمایش کار معینی با موفقیت انجام شود، نتیجه عالی خواهد بود. در صورت عدم موفقیت نیز به هرحال، شما یک فرصت یادگیری ایجاد کردهاید.
تیم فریسس اخیرا یک پادکست را منتشر کرده است که جزئیات داستان های شکست برخی از موفق ترین افراد جهان را شرح داده است. تیم در پادکست خود، با ارنولد شوارتزنگر، مالکوم گلادول، ای .جی. جانسون، صحبت میکند. جاکوبز و شپ گوردون نیز برخی از شکست های خود را بیان میکنند. پادکست بر چندین حقیقت تأکید میکند که میتواند پایه ی ایجاد یک تجربه از آزمایشی قوی باشد. ملموس ترین انتظار، انتظاری است که برای موفقیت میکشیم. این انگیزه ای است که ممکن است در یک محیط شرکتی از بین برود.
برخی افراد معتقدند:کسانی که برای شروع کار از راه اندازها استفاده کرده اند، شکست خورده اند، پس چرا باید آزمایش کنیم؟
درسال 2015، فوربس گزارش داد که 90 درصد از کارهای شروع شده شکست خورده است. که دلایل آن تقاضای محصول، توجه به جزئیات، و فقدان استعداد و موارد دیگر و یا رشد بیش از حد ناپایدار است. نتایج تحقیقات لیست قابل توجهی از 232 شکست در شروع یه ایده را ارائه داده است. فهرستی که هشداری برای مشتاقان آزمایشهای گران راه انداز است و دربارهی کسانی است که نابودی راه انداز را تجربه کردهاند. این یعنی پذیرش یک شکست که یک شروع موفق را میسازد. این مورد فرصتی برای افراد ریسک پذیر و شجاع است. اما واقعیت این است که همه از تغییر میترسند. پاسخ این افراد این است: چرا آزمایش نمیکنید درحالیکه میتوانید تاثیر عوامل مخرب اصلاحات را درکسب و کارتان به حداقل برسانید؟ به همه برنامه های بزرگی فکر کنید که دوام آورده اند، از حد بودجه تجاوز کرده اند، طبق برنامه پیش نرفته اند و غیره.
فکر میکنید ارزیابی میتواند در این وضعیت کمک کند؟ البته که میتواند!
چرا این موضوع برای شرکت های بزرگ اهمیت دارد؟
آزمایش چیزی است که همه شرکت ها باید تا اندازه ای آن را بپذیرند و موارد ذیل را در نظر داشته باشند:
- تمرکز استراتژیک بر نوآوری، اما نه مشتری
- پذیرش ابتکارات تحولات گسترده سازمان و عوامل مخرب فرهنگی به عنوان وسیله ای برای تزریق نوآوری
- ناتوانی درایجاد شیوه های تفکر فراتر از افق معین شرکت
- امتناع از پرداختن به مسائل عمیق تر,تحت موضوعات فرهنگی که به شدت مانع نوآوری در سطح ریشه ای می شوند.
موارد بالا مثل یک ویروس عمل میکنند. هر یک از این ها وقتی هماهنگ کار میکنند، بطور جدیتری باعث تضعیف سازمانها میشوند. به دنبال ضربه ی اقدامات ضد ارزیابی، فعالیت ها و تمارین اساسا به هنجار و نیروی حیاتی سازمان تبدیل میشوند. یکی از علائم آن پاسخ هایی مانند این جمله میباشد “ما همیشه این کار را انجام دادیم بنابراین نمیتوانیم روند را عوض کنیم وتغییر را شروع کنیم. مردم بیش از حد خواهان راحت ترین راهند.
چرا آزمایش به نوآوری کمک می کند؟
با بازگشت به رویکرد راه اندازی، هر راه اندازی یا شروع کار تا حدودی ارزیابی را انجام میدهد. به طور کلی آزمایش ایده اولیه آنها را توسعه میدهد. همچنین این رخداد برای تکرار ایده و محصولات جدید نیز صادق است. با در نظر گرفتن این ایده ها به اصول اولیه ای باز میگردید که بطور گسترده ای این اثر را بر بیزنس تان کاهش میدهد و اجازه میدهد تا استعداد در فرهنگ یک ایده، تحسین شود. این شما را قادر میسازد تا به جای جنگیدن با کسب و کار به آینده فکر کنید . این کار شما را قادر می سازد تا بجای صرف ماه ها یا سالها زمان، در چند روز یا چند هفته، چیزهای جدید را امتحان کنید. در مقایسه با یک برنامه گسترده، شما سالانه صدها آزمایش را انجام میدهید. در نهایت، آن به شما اجازه می دهد تا به مشتریان خود بهتر خدمات رسانی کنید! پیشنهاد ما این است که، به عنوان یک شرکت تجاری و سرمایه گذاری، ارزیابی را انجام دهید و در این فرایند، راه اندازها را بکار گیرید.
چگونه باید به آزمایش بپردازیم؟
آزمایش به شما امکان میدهد تا ایده را به اصول اولیه برسانید. فکر کنید چگونه شروع یک کار، با یک بودجه معین میتواند به هدف برسد.
یک فرضیه تعریف کنید: قدم اول تعریف چیزی است که میخواهید به آن برسید. در حالت آزمایش واقعی، شما به دنبال هدف نهایی و شرایط تست هستید.
این آزمایش باعث کاهش 15 درصدی موارد خدمات مشتری می شود.
این آزمایش باعث افزایش 10 درصدی درآمد خواهد شد.
اینها فرضیات سطح بالایی دارند. هرچه خاص تر پیش بروید آزمایش شما متمرکز تر و دقیق تر به نظر می رسد.
“موارد خدمات مشتری را بعنوان یک مثال ” در نظر بگیرید.
با بکارگیری سلف سرویس مشتری یک کاهش 8 درصدی در موارد خدمات مشتری رخ میدهد. ایجاد یک پورتال اطلاعات، کاهشی 4 درصدی درموارد خدمات مشتری به وجود میآورد و معرفی یک IVR موجب کاهش 3 درصدی تماسهای دریافتی نماینده میگردد این فرضیه پایه آزمایش است و در عمل به عنوان عامل موفقیت برای کار ضروری است. بدون این فرضیه، چگونه میفهمید که موفق هستید؟
تمرکز روی مشتری: مشتری برای کسب و کار شما حیاتی است، بنابراین از اولویت بسیار مهمی برخوردار است. مشتریان به عنوان کاربران قدرتمند محصولات شما، تولید کننده ی اجتماعی از ایده ها، باید هدف نهایی شما باشد. این زمان و تلاش بسیار چشمگیری می طلبد بنابراین بنا نهادن یک فنداسیون بسیار حیاتی است که بصورت زیر بدست میآید:
این در برگیرنده ی نقش مشتری شما در تولید ایده و به اشتراک گذاری موضوع، تلفیق بازخورد مشتری با جلسات طراحی و نمونه سازی گسترش تست به عنوان محدودهی ممکن پایه ی مشتری می باشد. روشی که راه انداز آزمایش مبتنی بر مشتری است، استفاده از ابزارها و تکنیک هایی است که به عنوان اعتبار سنجی عمل میکند از جمله: رسانه های اجتماعی، جمعیت مالی، SurveyMonkey، مصاحبه ها و گروه های تمرکز.
حداقل مخارج کلی منابع :
آزمایشها باید به شیوه ای انجام شود که هدایت کننده باشد و اجرای آن با تیمی کوچک امکانپذیر باشد. فکرهای بی حاصل نکنید، راه هایی را بررسی کنید که راه اندازی با بودجه محدود، استعداد، فرآیند و تمرین انجام پذیر باشد. به طور معمول، استعداد استفاده شده بین آزمایشات متفاوت است، اما در مورد آنچه که باید ثابت کنید، فقط استعداد کافی نیست فکر کنید:
می توانید آزمایش بدون کد انجام دهید؟
آیا شما میتوانید از داده های موجود برای اعتبار این ایده استفاده کنید؟ آیا میتوانید به جامعه موجود ضربه بزنید؟راه اندازها اعتبار نظر خود را با حداقل تاثیر ممکن بدست می آورند. ازآنجا که این محدودیت ها (معمولا) بر آنها اعمال میشود. تفاوتی برای شرکت های بزرگ وجود ندارد.
حداقل تجربه قابل ملاحظه برخی از آزمایشات نیاز به درجه بندی برنامه نویسی، نمونه سازی یا حتی یک محصول توسعه یافته دارند.
در این موارد، توسعه محصول باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. فکر کنید چگونه میتوانید محصول را به اصول اولیه بازگردانید، نتایج مورد نیاز برای تایید ایده را ببینید. آیا راهی برای نشان دادن ایده از طریق تصاویر یا فریم وجود دارد؟ برنامه هایی مانند POP توسط Marvel ممکن است مفید باشد. اگر یک محصول فیزیکی مورد نیاز باشد، در آنصورت میتواند بعنوان واسط بین مواد در طول آزمایش، بکار رود؟ برای اثبات این آزمایش چه ویژگی هایی لازم است؟
دستیابی به آزمایش با تجربه دیداری، ایده را به اصول اولیه خود باز میگرداند و در اکثر موارد این همهی چیزی است که باید انجام گیرد. چیزهای دیگر بطور بالقوه به برنامه نوآورانه شما بستگی دارد.
هنگام آزمایش، همه چیز باید به سوی نتایج سریع حرکت کند. در نهایت، زمان بازار اغلب فاکتوری بحرانی است و درعین حال کاهش هزینه نیز بسیار زیاد است. شما باید نوآوری را از طریق موارد زیر تسریع کنید:
اطمینان یابید که نیاز مشتری، تمرکز اصلی شما است.
اثرگذاری منفی روی استعداد را کاهش دهید.
بر روی حداقل تجربه پایدار تمرکز کنید.
مقیاس زمانی کاهش یافته و تاثیر کلی باعث می شود تا کسب و کار شما برزمان و تلاش های دیگر متمرکز شود. به جای مقابله با آتش و یا جنگ که تحولات بزرگ در پی دارد، به مقیاس های کوچکتر فکر کنید. جدول زمانی کاهش یافته با ترکیبی از نکات مطرح شده، گامی بسیار عالی برای کمک به سازمان شما برای سرعت بخشیدن به نوآوری شما خواهد بود.
نکات پایانی
هنگام بررسی آزمایشات، به درجه تاثیری که روش سنتی نوآوری شما در بر خواهد داشت، فکر کنید. آزمایشات ممکن است همیشه موفق نباشند همچنین آنها برنامه های تحول کاملی نیز نیستند. یکپارچه سازی آزمایش به عنوان مکانیسم طراحی و آزمایش آینده در روندی سریع، یک رویکرد برای تحقق بخشیدن آینده ای موفق برای شما و کسب و کار شما است.
نوآوری و تجربه مشتری
همانطور که قبلا ذکر شد، هدف نهایی بسیاری از نوآوری های شرکت در آخر باید نفوذ در تجربه ی مشتری باشد. در این نوآوری و در کتاب الکترونیک تجربه ی مشتری مطالب بیشتری در مورد نوآوری بعنوان یک نظام، سنجیدن و ارزیابی با نوآوری، شکستن قوانین و الهام گرفتن میآموزید. اگر به ایجاد فرهنگ نوآوری در سازمان خود علاقه مند هستید، بایستی آن را مطالعه کنید.